Saturday, February 5, 2011

CINTA


Cinta? Amende cinta nih? Nak eja pon x reti (*masa kecik2 dulu la) haha..kalo dulu duk asyik ikut nyanyi lagu XPDC je bleh la nak eja cinta kot..hahaha..C.I.N.T.A….>

Hati ni tertarik nak tulis pasal cinta bila dgr lagu monoloque tulah (cinta)..korang try la cri ye, sumpah sweet lirik dye..huhu..bknnye tade lagu lagu lain..tp lirik dye terbaik la wa gtw lu..=) kalo nak cri lagu lain tu byknye xyah cakap la ye..40 thn lg x cukup nak list..haha..so nak dipendekkan cerita korang tgk la sendiri lyric dye nh J

kau hadir bila tiba waktunya
tidak diundang tak jua di pinta
walau ku lari namun kau tetap datang jua
keranamu chinta tak mampu menahannya
aku terus mencuba untuk lari dari chenta
kerana perit terasa sengsara tanpa kata kerana dusta

chinta kau luhurkan hati ini membuat segalanya indah
walau sesekali menjengah tiba oh chinta
terasa bahagia
hanya menunggu saat dan tika

aku akan terus melangkah walau tak perlu owh chinta
aku yakin akan agungnya setianya ceritera yang tiada akhirnya

chinta abadi chinta
chinta padanya
chinta satu
chinta selamanya

sweet an?haha..kalo korang x tw pasal seni senyap sudah..shhhhh..haha..aku mmg minat ngan loque nh..even sejak ye dr band butterfingers lg..boleh dikatakan legend la dye nih dalam dunia indie..hoho..tp skang baru org nk knl dye..lirik2nye mmg berkualiti J eh2 pahal aku cerita pasal mamat ni lebih2 lak nih..hahaha

okok..back to the basic kJ bile sebut pasal cinta a.k.a. love nih..sume org suke an..ak pon x tw nape..dan aku pon x tw maksud sbnr cinta nih..*search je Wikipedia uh..lol..kan senang..tapi setahu aku, perasaan ingin disayangi dan menyayangi kot..rite kawan2?x kesah lah pada kekasih ke, parent ke, sahabat ke, tp yang paling penting kepada yang maha Esa sebenarnye..aku xnak la korang taksub cinta kat awek2 or balax2 korang sampai lpe Allah ok ? J xnk pulak korang jadi cam band SPIDER uh, sape x tau lagu Relaku Pujuk uh..tapi cuba korang dengar lirik ye betul…jap eh ak cari…zzz -_-‘

Ku dikejar bayang bayang resah
Bila hatimu masih tak berubah
Enggan di punya dan di penjara
Belaian cintaku ini

Aku bukan lelaki yang tewas
Bisa menyambar walau ku di tolak
Biar diuji kanan dan kiri
Kau kan tetap ku miliki

Tiada lafaz yang lebih agung
Kalimah cintamu yang ku tunggu-tunggu
Biar jasadku yang menanggung
Permainan darimu rela ku pujuk

Janganlah kau salahkan aku
Terus memburu menawan cintamu
Daku percaya sedikit masa
Kau kecundang akhirnya

Usahlah kau bersedih di hadapanmu aku hadir
Memadam resah dan curiga dari hatimu oh
Apakah kali ini bisa kau tolak dan berlari
Setelah aku menanamkan azimatku…

Hahhh, jumpe pon..cbe korang baca part yang dihilight tu..haaaa..nampak kan?? Aku disini bkn ape..nak nasihat sikit2 je..ak pon bkn baik sgt tp macam aku ckp tadilah..jangan mencintai seseorang melebihi korang mencintai Allah dan Rasulnya ok? J kepada abang2 spider tu jgn marah hamba pulak..hamba sekadar menasihati je yep..ingat mengingati..huhu..peace no war u all J

In conclusion, entry ni bukan sweet pon, sekadar mengingati sesama manusia..nak cerita2 romantic jugak ke?? Tunggu laaa...macam tak sampai tahap tu lagi..huhu..ok sayang gtg... haha..HAPPY2 sume yep :) chow2

1 comments:

anagogicus said...

wahh . like :) terbaek lah ! hehe

Post a Comment